Sunday, March 28, 2021

Cum sa te trezesti mai devreme dimineata

    Photo by Moose from Pexels

RO: Cum sa te trezești mai devreme dimineața. Diminețile pot fi foarte productive. Daca ai nevoie de timp pentru tine ca sa mai faci anumite lucruri, trezitul mai de dimineața poate fi o opțiune. Mai e opțiunea sa stai mai mult seara, dar atunci intervine oboseala după o zi întreaga si poți sa nu fii la fel de productiv, e in funcție de metabolismul si preferințele tale. Eu una prefer diminețile. Câteva idei pentru a te ajuta sa te trezesti mai devreme: 

1. Fa-ti de cu seara planul pentru ziua următoare, fa o lista scrisa cu ce ai de făcut dimineața. Asta te va ajuta in clarificarea "de ce" te trezești mai de dimineața. De ce? Pentru ca ai treaba!

2. Pune telefonul/ ceasul cu alarma mai departe de pat pentru a trebui sa te ridici din pat pentru a opri alarma.

3. Odată trezit/a si oprita alarma nu te așeza la loc in pat! Suna evident, dar tentația e mare. Du-te in alta camera, aprinde lumina, mergi la toaleta, orice, dar nu te așeza la loc in pat. 

4. După ce te-ai trezit schimba pijamalele cu hainele de zi, asta va reduce tentația sa te duci la loc in pat.

5. Nu te gândi prea mult la trezire, doar fa-o. Creează-ti automatismul de a te trezi, de a opri alarma si a ieși din dormitor.

6. Pregătește-ti o mica recompensa pentru dimineața, poate ai o brioșă cumpărată, nu o manca seara ci amâna-ti plăcerea pana dimineața. Prepara-ti un ceai/ o cafea si bucura-te de acesta/aceasta.

7. Inițial schimba ora cu doar 10 min mai devreme, obișnuiește-te cu noua ora si când dorești mai devreme mai scade 10 min.

8. Asigura-te ca dormi totuși 7-8 ore pe noapte.

9. Fa un dus cald sau rece, spală-te cu apa rece pe fata, si asta te va ajuta.

10. Fa putina mișcare după trezire, puțin streching de exemplu ca sa iți revii după somn.


EN: How to wake up earlier in the morning. Mornings can be very productive. If you need time for yourself to do certain things, waking up earlier in the morning may be an option. There is the option to stay longer in the evening, but the fatigue that occurs after a whole day may make you not very productive, it depends on your metabolism and preferences. I prefer the mornings. Some ideas to help you wake up earlier:

1. Make your plan for the next day in the evening, make a written list of what you have to do in the morning. This will help you clarify "why" you wake up earlier in the morning. Why? Because you have work to do!

2. Put the alarm phone / watch away from the bed so you have to get out of bed to turn off the alarm.

3. Once you wake up and turn off the alarm, don't sit back in bed! It sounds obvious, but the temptation is great. Go to another room, turn on the light, go to the toilet, anything, but don't sit back in bed.

4. After you wake up change your pajamas with your day clothes, this will reduce the temptation to go back to bed.

5. Don't think too much about waking up, just do it. Create an automatism to wake up, turn off the alarm and get out of the bedroom.

6. Prepare a small reward for the morning, maybe you have a muffin bought, don't eat it in the evening but postpone your pleasure until the morning. Make yourself a tea / coffee and enjoy it.

7. Initially change the time only 10 minutes earlier, get used to the new time and when you want an earlier hour, decrease the alarm with 10 minutes.

8. Make sure you still sleep 7-8 hours a night.

9. Take a hot or cold shower, wash your face with cold water, this will help too.

10. Do a little movement after waking up, a little stretching for example to recover from the sleep.


No comments:

Post a Comment